Čo povedali poprední jazdci v cieli dobšinskej rally?

Prvý ročník LA CONTROL RALLYE s centrom v Dobšinej je úspešne v cieli.
Náhradná súťaž v pohárovom kalendári Slovenského Rally Pohára (SRP) sa odišla
sa v náročných jesenných podmienkach. Po celú dobu súťaže, ktorá bola vedľa
Pohára Organizátora (PO) aj súčasťou Motoršport Rally Cupu (MRC), husto pršalo.
Na trati rýchlostnej skúšky Poloma bola vedľa veľkého množstva vody ďalej blato aj
hustá hmla. Počas sobotňajšieho popoludnia sme zachytili pred cieľovou rampou na
dobšinskom námestí SNP nasledujúce ohlasy popredných jazdcov z absolútnej
klasifikácie a ďalej jednotlivých pohárových seriálov.

Tomáš Kukučka (Mitsubishi Lancer Evo VI, štartové číslo 1):
„Na tomto krátkom závode sa chyby od začiatku neodpúšťajú, ale zvládli sme to bez
nich. Zvolili sme správne nastavenie vrátane mokrých gúm. Od začiatku sme ťahali,
aj keď som bol v úvode trochu vyplašený. Podarilo sa nám ísť bez chýb, aj keď zo
začiatku to nebolo úplne ideálne. Potom sme museli zrýchliť, pred poslednou RS boli
medzi mnou a Ďodim iba tri sekundy rozdielu. Dali sme do toho všetko, až mimo
moju komfortnú zónu, pršalo naplno, bola hmla. Navyše sa začalo rosiť okno, ale
zvládli sme to. Diferák funguje, ale idú z neho divné zvuky. Sme radi, že sme to
dotiahli až na rampu. Preteky nám splnili účel testu, ale pred ďalšou súťažou v
Košiciach musíme diferenciál dôkladne rozobrať.“
Jozef Berieš ml. (Mitsubishi Lancer Evo IX, štartové číslo 61):
„Na druhej RS som išiel tak, ako som si predstavoval. Na tretie sme dosť zbrojili, bol
medzi nami rozdiel len troch sekúnd. Ešte zapršalo, tak som veril, že to môže byť
moje. Čím sme sa viac blížili cieľu, auto bolo slabšie „Akurát nám odišlo turbo, sotva
sme došli na rampu. Som rád, že som v cieli. Žiadnu chybu som nespravil a začal
som po pauze dobre. Auto musíme dať do kopy, ale na Košice budeme pripravení.“
Ivan Mutňanský (Mitsubishi Lancer Evo X, štartové číslo 7):
„Čakal som, že to bude lepšie. Čím sa človek viac snaží, tým viac to kazí. Ale
celkovo tu v Dobšinej slušný výsledok. Čakal som, že celkovo budem tretí, ale
nevyšlo to. Snáď to bude nabudúce lepšie. Mal som nejaké straty vo vraciach, kde
som nabral stratu a bol mimo trať. Boli ťažké podmienky, dažď, hmla, blato, ale pre
všetkých rovnaké.“

Roman Popovič (Peugeot 208, štartové číslo 12):
„Tretie miesto absolútne je to pre mňa prekvapenie, bol to test na vode pred
Košicami. Vyskúšali sme si a závod si krásne užili. Išiel som iba tretí závod s týmto
autom po Fulneku a Morave, Na Vyškove sme mali problémy a chceli sme sa
skutočne tu len povoziť. Teraz ešte pôjdeme Košice, potom Slovakia Ring a už sa
budeme pripravovať na budúcu sezónu.“
Roland Pecuch (VAZ 2107, štartové číslo 15):
„Prišli sme sa povoziť. Jazdíme seriál MRC a sme bodovať. Tento rok som Rallye
Tatry vynechali, pretože som bol na svadbe. Skúsili sme auto na prvé ostré RS.
Zaujímavé preteky, pekné kilometre, štartovné bolo prijateľné, takže sme si prišli
zajazdiť. Našťastie sme mali ešte mokré gumy, takže na tých to bolo dobré.“
Pavol Spišák (LADA VFTS, štartové číslo 16):
„Závody úplne v pořádku. Mali sme menšie technické problémy, ktoré sme zvládli
vyriešiť v servise. Trať náročná a veľmi mokrá. Inak sme sa povozili pekne, časy
veľmi dobré a diváci sa snáď tiež zabavili. nevíme, kde budeme príště startovať.“
Maroš Kysucký (Mitsubishi Lancer Evo IV, štartové číslo 17):
„Sme tu, vyhráli sme třídu v SRP v ťažkých podmienkách. Zajazdili sme si pekne,
výsledok výborný. Erzetu Poloma poznám ešte zo slovenských majstrovstiev,
niekoľkokrát sme ju šiel. podmienky, prvý prejazd bol opatrný, ale potom sme
pridávali a šli sme svoje tempo.“
Tomáš Polovka (Honda Civic Type R, štartové číslo 20):
„Bojovali sme s Igorom Plichtom. Pred poslednou RS som strácal na Igora len pol
sekundy. Na poslednú erzetu sme zvoľnili, lebo sa nám rosilo okno. Išli sme potom
radšej na istotu, lebo nás čakajú ďalšie preteky a musíme mať auto celé. Teraz nás
čakajú Liptovské Sliače a potom Rallye Košice.“
Tomáš Lukáč (LADA 2107, štartové číslo 24):
„Bolo to dosť ťažké, a to kvôli hmle a dažďu. V poslednej rýchlosti veľa pršalo,
stierače na okne pomaly nestíhali. Veľká vďaka patrí Palovi Hermelovi (poznámka
spolujazdec od Jozefa Šálka), ktorý pred poslednou RS nás doslova zachránil.
Vypadol nám intercom, nevedeli sme, čo robiť. Palo nám dal baterku a vďaka nemu
sme dnes vyhrali. Nebyť neho, tak nie je nič. Určite je to spoločne s otcom náš
najväčší úspech.“
Igor Plichta (Seat Ibiza, štartové číslo 32):
„Mali sme skvele nachystané a nastavené auto od Peťa Halušku. Trať nám
vyhovovala, dobré pneumatiky, Naťahovali sme sa s Tomášom Polovkom, ale v
závere mali problémy. Užili sme si preteky, najťažšie na všetkom bola hmla.“
Ďalší spravodajský servis v rámci 1. LA CONTROL Rallye 2022 prinesieme v
nasledujúcich tlačových správach. Uverejnené budú postupne na oficiálnej webovej
stránke www.rallyetatry.sk, na facebookovom a instagramovom profile.


V Dobšinej 2. októbra 2022      

Roman ORDELT

tlačový tajomník, 1. LA CONTROL Rallye 2022

Scroll to top