Ohlasy popredných jazdcov po úvodnom prejazde úsekom Poloma

Štartové pole 1. ročníka LA CONTROL RALLYE po prvom prejazde rýchlostnou skúškou Poloma zamierilo za hustého dažďa do kontroly preskupenia umiestnenia na námestí SNP V Dobšinej. Zachytili sme nasledujúce ohlasy popredných jazdcov.

Tomáš Kukučka (Mitsubishi Lancer Evo VI, štartové číslo 1):

„V cieli som spolujazdcovi hovoril, že sa ospravedlňujem, že mi to dnes veľmi nejde a jedna zákruta ma vystrašila. Ťažko sa hľadá nejaké tempo, mokro, na väčšine RS bola hmla. Len sa obávame, že budeme musieť odstúpiť, pretože sme menili zadný diferák. Idú z toho strašné zvuky a pokúsime sa to v servise opraviť. Prekvapil ma veľký počet divákov v lesoch. Ideme na kompletne mokrých gumách.“

Jozef Bereš ml. (Mitsubishi Lancer Evo IX, štartové číslo 61):

„Na začiatku som si zvykal, potom som postupne zrýchľoval, no hore bola hmla, zvoľnili sme. Inak všetko dobré. Postupne snáď budeme zrýchľovať, druhý prejazd by už mohol byť rýchlejší a stále sa zžívam s autom . Dali sme na prvé prejazdy mokrej gumy.“

Tibor Kovács: (Mitsubishi Lancer EVO IX, štartové číslo 4):

„Ideme perfektne, auto funguje úplne inak ako evo „šestka“, ale nemáme výkon. Sú tam mokré pasáže, hore bola na kopci viac ako tri kilometre hustá hmla. Inak ale dobré.“

Marián Kekeňák (Ford Fiesta Proto, štartové číslo 5):

„Zatiaľ sme spokojní, až som vzhľadom k ťažkým podmienkam na trati prekvapený. Rosí sa nám predné sklo, veľká hmla a tma v lese, akoby sme išli v noci. Uvidíme, čo ďalej. Bude viac vyťahaného, ​​takže to asi bude ešte viac kĺzať Taktika na ďalšie prejazdy je jasná: skúsime zrýchliť.“

Ivan Mutňanský (Mitsubishi Lancer Evo X, štartové číslo 7):

„Mohlo to byť aj lepšie, máme nejaké poruchy. Keby nás to nevyviedlo z miery, mohlo to byť ešte lepšie. Hore je veľká hmla.“

Marek Pazderák (Mitsubishi Lancer, štartové číslo 8):

„Na trati je dosť vody, ale aj blata, čo vyťahali autá pred nami. Veľa to kĺže, ale tešíme sa na druhé kolo. Skúsime iný štýl jazdy a uvidíme, ako sa nám bude dariť.“

Vladimír Hudy (Honda Civic Type R, štartové číslo 11):

„Išli sme opatrne, nevedeli sme, čo od toho čakať. Uvidíme, čo ďalšie kolo. Hlavne hmla nám vadí.“

Roman Popovič (Peugeot 208, štartové číslo 12):

„Bavilo nás to, je tam ešte veľká rezerva. Môže to byť ešte lepšie.“

Marek Jalč (Nissan Z350, štartové číslo 14):

„Museli sme ubrať, lebo to na mokru kĺže a so zadným náhonom sa to nespráva tak, ako by sme chceli. Hlavne je tam vedľa vody veľa hmly.“

Roland Pecuch (VAZ 2107, štartové číslo 15):

„Nejde nám ručná brzda, ale ideme. Je strašná hmla, ale opatrne sme to prešli.“

Pavol Spišák (LADA VFTS, štartové číslo 16):

„Išlo sa nám dobre, gumy držali, auto počúva. Na vrchole je chlad. Je to všeobecne dobré, uvidíme, aké zvolíme teraz gumy. Možno zostanú mokré.“

Maroš Kysucký (Mitsubishi Lancer Evo IV, štartové číslo 17):

„Prvá RS-ka bola na úvod rozbehová. Nevedeli sme, ako budú fungovať gumy. Bola hmla, náročné podmienky, ale šli sme na istotu.“

Martin Stoklas (Ford Fiesta R2, štartové číslo 18):

„Veľmi ťažká rýchlostná skúška. Nečakali sme, že to bude tak veľmi kĺzať. Mali sme jednu krízovku, ale zvládli sme to. Potom sme zvoľnili, aby sme neurobili škodu na aute.“

Ladislav Mokran (Renault Clio Sport, štartové číslo 19):

„Musíme ísť na presný rozpis, je veľa vyťahaného, ​​veľa hmly rizikovej veci. Sme pred svojim rivalom, to je dobré. Časy? Ani nevieme, ako si stojíme. Ideme mokré gumy.“

Tomáš Polovka (Honda Civic Type R, štartové číslo 20):

„Išlo sa nám super, prvýkrát ideme s týmto autom na vode. Sme prekvapení ako auto dobre funguje, Dobre sme zvolili pneu, trať pekná, sme spokojní.“

Dávid Bartoš (Mitsubishi Lancer Evo IV, štartové číslo 21):

„Náročné podmienky, ale celkom v pohode. Všetci majú rovnaké podmienky. Veľa vody, blata, je to rally. Taktika je asi držať sa, možno občas pritlačiť.“

Tibor Nagy (Subara Impreza, štartové číslo 22):

„Šmyka to, mokro, hmla. Mám radšej sucho, takže dnešok je pre mňa ťažší.“

Patrik Magyar (Seat Ibiza, štartové číslo 23):

„Je to dobré. Kĺže to, dosť prší a je veľmi vyťahané. Pre mňa je to dosť náročné. Ideme trikrát jednu erzetu, to mi vyhovuje. Hlavné je dôjsť do cieľa.“

Tomáš Lukáč (LADA 2107, štartové číslo 24):

„Bolo to veľmi ťažké, dosť vyťahané. Učíme sa, musíme sa držať rozpisu, nejdeme bezhlavo. Je to dobré, snáď ešte trošku zrýchlime.“


Ďalší spravodajský servis v rámci 1. LA CONTROL Rallye 2022 prinesieme v nasledujúcich tlačových správach. Uverejnené budú postupne na oficiálnej webovej stránke www.rallyetatry.sk, na facebookovom a instagramovom profile.

V Dobšinej 1.  októbra 2022      

Roman ORDELT

tlačový tajomník, 1. LA CONTROL Rallye 2022



Scroll to top